§

Bikram Yoga utövas i 40 graders värme med tillförd luftfuktighet. Det är en satt sekvens med 26 stående och sittande positioner samt två andningsövningar som är samma varje gång. Sekvensen praktiseras likadant världen över och är utvecklad av den numera bortgångne Bishnu Charan Ghosh. Bikram Yoga ökar kroppens rörlighet, styrka, kondition och fettförbränning. Kom förberedd på en utmanande klass med bootcamp känsla som är designad för att stimulera dig på många olika plan.

Första gången du yogar hos oss ber vi dig ställa dig i bakre raden. Vi använder den främre raden i salen som ett visuellt redskap yogisarna kan använda sig av där vi positionerar våra mer erfarna yogisar som visar övningarna och hjälper till med klassrytmen.

Läs mer om Bikram Yoga här 

Kostförslag

När du utövar Bikram Yoga vill du ha en så bra vätskebalans som möjligt och känna att matsmältningen inte är igång. Därför rekommenderar vi att du inte äter något matigt eller fruktigt två till tre timmar innan klass och försöker att minska allt som är vätskedrivande.

Du kommer efter ett par klasser känna in vad som funkar för dig och vad som får dig att inte bli illamående. Exempel på kost som kan göra oss illamående för nära inpå en Bikramklass är för stora portioner, mejeriprodukter, nötter och juice.

Läs mer om kosttips och tillskott 

Utrustning

Yogamatta, stor handduk som täcker din yogamatta, vattenflaska 1,5 L och hänglås. Använd tunna och lätta kläder som du känner dig bekväm i. De flesta tränar i kortbyxor och linne eller topp så att kroppen håller sig sval. Klassen utförs barfota.

Saknar du något kan du hyra eller köpa det på plats

Bli medlem redan idag
Se hela vårt träningsutbud