Kost­tips och tillskott

Kost

Ät mer protein, fett och sallad. Försök minska på kolhydrater. Om det går intar du inga kolhydrater till frukost och lunch, utan endast till ditt sista mål på kvällen.

Fasta 16-18 h med bara svart kaffe och vatten.

Vill du veta mer exakt hur du ska dosera och balansera din kost bokar du in en konsultation hos oss. Fyll i formuläret nedan så hör vi av oss till dig.

Tillskott

Har du skött din kost och vätskebalans men ändå känner dig hungrig innan din yoga-klass rekommenderar vi dig att dricka EAA eller BCAA innan yoga-klassen.

Krampar dina muskler under klasserna och har du svårt att varva ner efteråt kan du testa att äta 1-4 st kapslar av Magnesium innan du går och lägger dig.

Känner du att du skulle må bra av en styrkeboost och vill testa ett tillskott för att bli starkare rekommenderar vi dig 1-2 kapslar av Zink dagligen ihop med din Multivitamin.

Vill du känna dig piggare råder vi intag av vitamin D året runt.

Efter träning tar vi själva vassleprotein som brukar fungera även om man inte tål mejeriprodukter. Annars finns det ris, ärt eller biff protein som bra alternativ.

Upplever du att din mage inte fungerar som den ska råder vi dig att minska på frukt / mejeri / socker samt att äta ett matsmältningsenzymskomplex ihop med dina måltider samt dricka ett glas vatten med fiberhusk innan maten. Såklart är uteslutning av gluten även vårt råd till alla med magproblem.